A Víz Világnapja alkalmából, az Országos Vízügyi Főigazgatóság közreműködésével, iskolánk vizes tanulói közül 45-en ellátogathattak az esztergomi Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeumba. Kovács Róbert kollégám is velük tartott, őt kérdeztem az élményeiről:
- Hogyan kerül egy földmérő a csapatba?
Nos, kísérő tanárnak kértek fel a kollégák, de azt is el kell mondani, hogy a földmérés is igen szorosan kapcsolódik az építőiparban minden ágazathoz, hiszen a vízügyi létesítmények (mint minden más építmény) felmérése, kitűzése esetén elengedhetetlenek a földmérési ismeretek, vagy egy földmérő mérnök jelenléte.
Tavaly már írtam az ukrán karácsonyi szokásokról, hogy mennyiben mások, mint nálunk. Hogy teljes legyen a kép, a másik legjelentősebb ünnepről is szólok pár mondatban.
Amióta az iskolába jöttem dolgozni, azóta közöm van a Budapesten, a Hungexpo Vásárközpont területén megrendezett kiállítás meglátogatásához.
Egy este hív a településünk polgármestere, sürgősen szüksége lenne a terepjáró polgárőrautóra, mert a mentők nem tudnak elmenni egy sáros, vizes dűlőúton egy idős, beteg nénihez. Ezt sikerül gyorsan rendezni, és hirtelen támad egy ötletem, írok arról a munkáról, amelyet a polgárőrök végeznek a mindennapokban, és ahová a fiatalabb korosztálynak - a középiskolásoknak - is lehetősége van bekapcsolódni a 2015. évben módosított polgárőr-törvény szerint, mégpedig ifjú polgárőrként.
Még 2015 novemberében nyílt meg a Munkácsy Mihály Múzeum téglatermében egy igen népszerű fotókiállítás, melyhez kapcsolódóan egy fotópályázatot is meghirdettek középiskolás tanulók részére. A diákok három kategóriában nevezhettek: a fotók témája lehetett növény, állat vagy a békési táj. A kikötés az volt, hogy a kép vízzel kapcsolatos legyen, és a megyében készüljön. A Vízműből Novák Attila tanár úr segítségével ketten – Farkas Viktória és én - indultunk a pályázaton. Ennek eredményhirdetése nemrég zajlott le.
Hogy jutott eszembe a Laerdal-alagútról írni?