Az Országos Kompetenciamérés Magyarország országos szintű közoktatási mérése, amelyet a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 99. §-a rendelt el. A mérést minden tanévben május utolsó szerdáján bonyolítják le Magyarország összes általános és középiskolájában a 6., 8. és 10. évfolyamokon. A felmért évfolyamok minden tanulója részt vesz benne. A felmért műveltségi területek a szövegértés és a matematikai eszköztudás, mindkét terület 2-2 óra (összesen 4 x 45 perc) időtartammal.
A ballagást ünnepi ebéd követte, családi körben. Jó volt a figyelem középpontjában lenni, de egy idő után kezdett már a dolog terhes lenni. Ünneprontás lett volna bármit is arról mondani, ami egyre erősebben foglalkoztatta. Nem is szólt egy szót sem, csak mosolygott, amikor dicsérték, vázolták fényes jövőjét. Hagyta, hogy bort töltsenek neki, de a második pohár már érintetlen maradt.

A matematikából megrendezett próbaérettségi egyben a végzős diákok háziversenye is volt. A versenyen jól teljesítők legjobbjai könyvjutalomban részesültek.
Sok diák számára már ezek az elnevezések is nehézséget okoznának, de nem a „Professzor”-nak, azaz Hadobás Janinak a 12. B-ből. Neki a matematika és a fizika olyan, mint másnak a Facebook; nincs nap, hogy ne használná, nincs óra, hogy ne jutna eszébe.